una participació internacional rècord
Alimentaria i Hostelco del 18 al 21 de març del 2024 torna amb un increment de l’oferta forana del 15% respecte a l’anterior edició
3.200 firmes expositores -900 internacionals- de més de 60 països ocuparan 100.000 m2 nets del recinte Gran Via de Fira de Barcelona
Barcelona/Redacció, 2 de febrer del 2024
A dos mesos de la celebració d’Alimentaria & Hostelco 2024, les reserves d’espai expositiu superen el 96%. A més, destaca el creixement d’un 15% en metratge net de la participació d’empreses internacionals respecte a la darrera edició. Així, 900 companyies foranes -més del 28% del total- exposaran al certamen, unes xifres que suposen un rècord d’internacionalització i que se sumaran a les 2.300 empreses espanyoles que participaran amb una oferta d’alta qualitat i transversalitat, amb una destacada representació del sector carnic i de la restauració.
En aquesta edició, es potencien encara més les oportunitats de negoci per al canal Horeca a nivell internacional, sobretot europeu. Per això, una de les principals novetats és la fusió de l’oferta expositiva de Hostelco, el Saló Internacional de l’Equipament i Maquinària per a la Restauració, Hostaleria i Col·lectivitats, i Restaurama, el saló d’Alimentària enfocat al food service, amb l’objectiu de multiplicar sinèrgies en un dels àmbits més rellevants de l’economia espanyola i així formar la plataforma internacional més gran dirigida al canal Horeca.
La innovació serà un altre factor clau, tant en alimentació com en restauració i hoteleria. Aquest concepte es plasmarà principalment als espais de difusió de coneixement Alimentaria Hub i The Horeca Hub, una àrea multidisciplinària i experiencial de nova creació que difondrà continguts clau per al canal Horeca, com la sostenibilitat, la digitalització, l’atracció del talent o la internacionalització , i mostrarà les darreres tendències amb la participació de grans xefs i experts en gastronomia i restauració.
J.Antonio Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, sosté que “la gran fortalesa de la plataforma és el seu caràcter únic i diferencial a nivell internacional, amb una amplíssima oferta transversal per a la indústria de l’alimentació i begudes i el canal Horeca. Per això, tornem a comptar amb el suport unànime de les empreses i associacions espanyoles més rellevants i incrementem la nostra repercussió global”.
Creix la projecció internacional Darrere d’Espanya, el país que ocuparà un espai expositiu més gran a Alimentaria&Hostelco 2024 serà Itàlia, seguida de Turquia, Xina i Hong Kong, Polònia, Portugal, França, Bèlgica, Alemanya, Països Baixos i Argentina. En la majoria dels casos, creixen en metratge i nombre d’empreses respecte de l’edició anterior. Serà especialment notòria la tornada de les companyies asiàtiques, liderades per la Xina i Hong Kong, i amb una notable representació de Taiwan, Tailàndia, Corea del Sud, Indonèsia i el Japó.
Pel que fa als visitants, l’organització del certamen preveu atreure un 25% d’origen internacional. Per maximitzar les oportunitats de negoci, compta amb un potent programa d’invitació de compradors, a través del qual reunirà més de 2.200 importadors, distribuïdors, directors i responsables de compres del més alt nivell. D’aquests, més de la meitat són internacionals procedents de 80 nacions.
En aquesta edició, encapçalen el llistat dels països prioritaris Estats Units, Mèxic, Xina, Canadà, Regne Unit i Corea del sud, seguits dels principals països amb destinació de les importacions espanyoles a Europa i Llatinoamèrica. Entre les empreses que han confirmat la seva visita al saló destaquen World Market i The Fresh Market (EUA), Walmart Mèxic, CitySuper (Xina) i Sodexo (UK), entre d’altres.
https://www.alimentaria.com/ca/
La plataforma firal ocuparà set pavellons, la pràctica totalitat dels 100.000 m2 nets del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. L’oferta expositiva d’Alimentaria s’estructurarà en tretze sectors diferenciats.
D’una banda, comptarà amb vuit salons verticals que cobreixen la demanda de sectors estratègics: Intercarn (carn i derivats), Interlact (làctics), Expoconser (conserves), Restaurama (food service) i Snacks, Biscuits & Confectionery (aperitius i dolços) , ja existents en anteriors edicions. A aquests se sumen els de nova creació, que responen a la demanda creixent del mercat: Fine Foods (productes gurmet), Organic Foods (productes ecològics) i Coffee, Bakery & Pastry (cafeteria, fleca i pastisseria). Aquest darrer, dissenyat en resposta als nous reptes, formats i tendències del mercat, és una de les grans apostes del certamen.
D’altra banda, cinc salons transversals més abastaran una oferta heterogènia: Alimentaria Trends -que inclou els segments en auge Plant Based, Vegan Foods, Free From (aliments sense al·lèrgens), Functional Foods i Halal-, International Pavilions (que reuneix bona part de la participació forana institucional), Lands of Spain (on estan representats tots els territoris d’Espanya), Grocery Foods (amb la presència de les marques més rellevants) i FoodTech (dedicat a l’equipament per a la indústria d’alimentació i begudes). A més, Premium tornarà a ser l’espai més exclusiu i sibarita d’Alimentaria, on un grup de firmes selectes de l’alta gastronomia presentarà els seus productes gurmet de qualitat extra.
El saló Hostelco reunirà equipament, productes, serveis i activitats perquè els professionals de la restauració, hoteleria i col·lectivitats trobin novetats, idees creatives i propostes de formats innovadors de negocis. Juntament amb Restaurama i Coffee, Bakery & Pastry constituirà l’esdeveniment europeu de referència dirigit al canal Horeca, que permetrà augmentar exponencialment les oportunitats comercials, formatives i de networking dels participants.